Sunday, September 10, 2006

What's Up, Fatlip?

Tittelen er først og fremst en referanse til at jeg har store lepper. Men det er også en referanse til en hip-hop klassiker av eks-Pharcyde-medlem Fatlip; så hold munn (no pun intended).

Hva skjedde denne helgen? Powerblytt skjedde. Selv om det noen ganger er skuffende å måtte konstatere at den musikken du oppdaget helt alene ved hjelp av dette såkalte internettet og din egen teft for kulhet er i ferd med å eksplodere på lokale dansegulver ett år senere, så er det ganske gøy når du driter i dine egne kulhetsdogmer og blir med på leken. Og når man drikker minimalt med alkohol så slipper man som oftest å smake steken. But I digress, dette skulle ikke handle om at jeg hadde en øl for lite, eller at jeg sa nei til pene jenter som obviously inviterte til flørt og lek. Nei, dette skulle handle om det essensielle når man klubber: Musikken.

Da første jeg gjorde da jeg kom hjem, til tross for å være både trøtt, småberuset, "afterthought-kåt", og i viten om at det er meningen at jeg burde skrive på en oppgave om jødedom denne søndagen, var å rable ned en liste over låtene jeg hadde hørt den kvelden og som jeg visste navnet på.

Og faen, det er mye bra som skjer i våre datagale verden. En diskusjon hvorvidt elektronisk musikk kan noengang måle seg med en bunke sutrete, hårete menn som syter mens de runker på instrumentene sine gidder jeg ikke å ta. Til det er argumentene mine for kick-ass, og om det skulle (mot alle odds) gå rett vest så kan jeg bare trekke opp "anti-semittisme"-argumentet opp av klapphatten min. Herlig å vite at man kan gjøre det i disse terrortider. But I digress.

MP3-filene jeg linker til er fra diverse nettbutikker. Oki da, for det meste Juno Records. Men om du skulle bli interessert i denne typen musikk, eller noen av disse låtene, så anbefaler jeg nettbutikken Beatport. Der finner du sikre og gode mp3-filer (192kbps minimum, hvis det sier dem noget) til rimelige priser. Så her er en kort liste over hva som rører seg på dansegulvet for tiden:

Todd Terje - Eurodans

Christopher & Raphael Just - Popper (Discotown Remix)

Paul EG - My Small March

BSOD - This is the Hook

John Morgan & Kevin Shiu - Mic Check

Extrawelt - Doch Doch

Peter Dildo - Curly Blonde (Agnes Strange Treatments Reshake)

Peace Division - Club Therapy (John Ciafone Remix)

No comments: