Monday, October 02, 2006

Pretty Girls Make Graves

Jeg må innrømme at jeg ble forskrekket da jeg leste både overskrift og ingress på denne artikkelen fra vg.no

Men det ble fort verre. For helt nederst presenterer de listen over de mest "populære" i hva folk vil ha av musikk i begravelsen sin. Og listen ser slik ut.

1. «Goodbye My Lover» - James Blunt
2. «Angels» - Robbie Williams
3. «I've Had the Time of My Life» - Jennifer Warnes and Bill Medley
4. «Wind Beneath My Wings» - Bette Midler
5. «Pie Jesu» - Requiem
6. «Candle in the Wind» - Elton John
7. «With or Without You» - U2
8. «Tears in Heaven» - Eric Clapton
9. «Every Breath You Take» - The Police
10. «Unchained Melody» - Righteous Brothers

Nei, herregud. Bokstavelig talt. Denne listens totale mangel på både smak, følelser og anstendighet ble for mye for meg. Men det fikk meg til å tenke. Hva ville jeg ha hatt i min begravelse? PLAYLIST-TIME:

1. Jens Lekman - Sky Phenomenon
2. Jose Gonzáles - Heartbeats
3. Silvio Rodriguez - Oh Melancolia
4. Daniel Johnston - Go
5. The Flaming Lips - Do You Realize???
6. Doveman - Walk On
7. Milton Nascimento - Ponta de Areia
8. Mirah - Nobody has to stay
9. Wilco - Jesus Etc.
10. Serge Gainsbourg - Je suis venu te dire que je m'en vais

Damn. Det var en veldig trist og depressiv spilleliste. Men det bør vel være slik, man skal helst være litt lei seg under en begravelse og alt det der.

Forresten, og dette er helt urelatert til resten av dette innlegget, det finnes programmer som Limewire, torrents etc.

No comments: